Der
Schwarm (The Swarm) |
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Das Objekt besteht aus
369 Einzelteilen, die in einem ca 21 m hohen Mobile angeordnet sind. Ein
Motivkatalog von 100 Motiven wurde den Mitarbeitern der GASAG, einem Energieunternehmen,
vorgelegt. Jeder waehlte seinen Favoriten. 369 von 550 nahmen teil. Der
Motivkatalog war eine Auswahl aus Cliparts, Fotos und Zeichnungen und
versuchte möglichst breitgefächert Motive abzudecken: Traditionelles,
Repräsentatives, Romantisches, usw. 19 Motive wurden nicht gewählt, 7 Motive wurden über 10 mal gewählt, am haeufigsten mit 17 Nennungen kam ein Delfin vor, gefolgt von einem Liebespaar, das 15 mal gewählt wurde. Ein Kondomi kam immerhin auf 3 Nennungen, während eine Vodoo Puppe, ein Ferrari und ein Panzer es nur einmal schafften. |
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The installation consists of 369 objects, arranged into a 21 m high mobile.
The selection is based on 100 motives, handed to the employes of GASAG,
a Berlin based energy company. Everybody was asked to choose his favourite.
369 out of 550 employes took part. The motives where a selection of cliparts,
fotos and drawings and tried to cover a wide range of intentions: trational,
representative, romantic etc. THE SWARM stands for the intelligence and ability to learn of an organisation, developing out of the interaction of many individuals. In that form the GASAG company is a swarm of employes, working together. But it is not about free decision making, it is about the gesture of a limited and correlated selection of motives, casting a light on the the image of the organisation. 19 motives out of the 100 have not been choosen at all, 7 motives have been choosen more than 10 times. The most votes got delphin (17), followed by a couple of lovers with 15. A condom figure still got three votes, while a Voodoo puppet, a Ferrari and a tank just got one vote each. |
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